SERWIS

Celem usługi serwisowej jest:
- Przywrócenie prawidłowego działania urządzenia, grupy urządzeń lub fragmentu instalacji w stosunku do których zaobserwowano pewne nieprawidłowości w działaniu, odstępstwa od normy, lub całkowite zaprzestanie działania.
- Skrócenie do minimum czasu awarii i wynikającego z niej przestoju/ braku ciągłości w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
- Ograniczenie negatywnego wpływu usterki na pozostałe elementy systemu.
Najczęściej realizowane usługi serwisowe to:
- Przegranie aplikacji ze starych paneli (ESA) na nowe.
- Serwis sterownika – reset, wymiana firmware'u, testy.
Usługa serwisowa świadczona jest w stosunku do produktów (urządzeń i systemów) znajdujących się w ofercie SABUR, zakupionych w SABUR i nie tylko.
- Pierwszym etapem usługi jest obserwacja i diagnoza, czyli określenie powodu nieprawidłowego funkcjonowania lub braku działania i wskazanie możliwych sposobów przywrócenia tej sprawności.
- Drugim – ostatnim – etapem jest faktyczna próba naprawy, lub wymiana (jeśli podlegający wymianie element jest akurat dostępny).
Decyzja o naprawie lub wymianie jest decyzją klienta. W przypadku jej braku usługa kończy się na etapie diagnozy.
Usługa serwisowa może być świadczona:
- Bezpośrednio na obiekcie,
- Zdalnie.
- W oddziale SABUR.
- Wymiana części w panelach ESA (np. ekran, klawiatura).
Usługa świadczona na obiekcie nie wiąże się z koniecznością odłączenia urządzenia i demontażu części instalacji. Diagnoza urządzenia jako elementu większego układu, jest szersza niżeli obserwacja zdemontowanego fragmentu bez połączenia z całością. W wielu przypadkach jest to jedyny sposób na określenie powodu usterki/awarii i jej wyeliminowanie. Zalecany wówczas, gdy objawy nieprawidłowości są niejednoznaczne i nie ma pewności, który z elementów jest za nie odpowiedzialny.
Alternatywą dla tradycyjnej obsługi – lokalnej – jest wersja zdalna. Charakteryzuje się większą dostępnością i krótszym czasem reakcji. Jest też bardziej korzystna pod względem finansowym. Sama usługa jest tańsza, a jej szybka realizacja minimalizuje ryzyko wystąpienia dodatkowych kosztów, wynikających np. z przestoju, czy awarii. Zdalna wersja umożliwia przeprowadzenie zmian w warstwie programistycznej, nie pozwala jednak na naprawę samego urządzenia.
Ostatnia forma serwisu – w oddziale SABUR– stosowana jest w sytuacjach, w których jesteśmy w stanie wskazać konkretne urządzenie odpowiadające za nieprawidłowe funkcjonowanie układu a jego demontaż nie powoduje większej szkody lub można je łatwo zastąpić na czas naprawy. To jedyna, obok wizyty na obiekcie i tańsza do niej, opcja dająca możliwość fizycznej ingerencji w samo urządzenie.