Symptom
Po konfiguracji Routera, urządzenie poprawnie rozpoznaje kartę SIM:
Dioda siły sygnału (1) świeci się w kolorze zielonym. Pomimo tego urządzenie nie może połączyć się z Domeną – dioda Run / Stop (2) miga w kolorze zielonym lub świeci się na czerwono.
Przyczyna
Konfiguracja Routera jest niekompletna / nieprawidłowa.
Rozwiązanie
Rozwiązanie problemu uzależnione jest od symptomu:
1. Dioda Run – Stop świeci się na czerowno:
W przypadku, gdy dioda Run / Stop świeci się na czerwono, urządzenie nie może nawiązać połączenia Internetem. Związane może być to z zablokowaniem możliwości łączenia się z siecią z wykorzystaniem karty SIM.
W oknie konfiguracji Routera otwieramy zakładkę General i konfigurujemy parametry: Availability mode oraz Internet connectivity:
- Availability mode – określa warunki dostępności urządzenia w Domenie. Domyślnie urządzenie jest dostępne, gdy tylko ma połączenie z Internetem (Always On). Można ustawić tryb dostępności Routera zależy od wejścia cyfrowego, bądź SMSa.
- Internet connectivity – określa tryb połączenia urządzenia z Internetem:
- Auto – nastąpi próba połączenia z Internetem poprzez port WAN. W przypadku niepowodzenia, do połączenia wykorzystana zostanie karta SIM;
- WAN – połączenie z Internetem może być nawiązane tylko przez port WAN;
- Modem – połączenie z Internetem może być nawiązane tylko poprzez wbudowanym modem (z wykorzystaniem karty SIM);
W celu wyeliminowania problemów z konfiguracją należy ustawić wymienione parametry zgodnie z tabelą:
Parametr | Wartość |
Availability Mode | Always On |
Internet Connectivity | Auto |
2. Dioda Run / Stop miga w kolorze zielonym:
Przyczyna problemu z połączeniem do Domeny może być związana z nieprawidłową konfiguracją karty SIM związanej z kodem APN (zakładka Modem w oknie konfiguracji Routera):
Prawidłowa konfiguracja ustawień APN (Access Point Name) umożliwia korzystanie z transmisji danych i jest uzależniona od operatora karty SIM wykorzystywanej w Routerze. Poniższa tabela zawiera zestawienie konfiguracji APN dla najpopularniejszych operatorów:
Operator | APN | Login | Hasło | Uwagi |
Orange | internet | internet | internet | Konfiguracja podstawowa |
vpn.static.pl | internet | internet | Konfiguracja dla publicznego statycznego adresu IP (wymaga aktywacji u operatora). | |
vpn | vpn | vpn | Konfiguracja dla publicznego dynamicznego adresu IP (wymaga aktywacji u operatora). | |
T-Mobile | internet | brak | brak | Konfiguracja podstawowa |
net | net | net | Ustawienia w przypadku wykupionej usługi zewnętrznego statycznego / dynamicznego adresu IP – opcja dostępna w taryfach postpaid. | |
Plus | internet | internet | internet | Konfiguracja podstawowa |
m2m.plusgsm.pl | plusgsm | plusgsm | Konfiguracja dla zewnętrznego statycznego adresu IP (taryfy postpaid). | |
pro.plusgsm.pl | plusgsm | Plusgsm | Konfiguracja dla zewnętrznego dynamicznego adresu IP (taryfy postpaid). | |
Play | internet | brak | brak | Konfiguracja podstawowa |
Aero2 | darmowy | brak | brak | Konfiguracja dla bezpłatnego dostępu do Internetu |
Heyah | internet | internet | internet | Konfiguracja podstawowa |
heyah.pl | heyah | heyah | Konfiguracja alternatywna | |
Virgin Mobile | internet | brak | brak | Konfiguracja podstawowa |
Nju Mobile | internet | internet | internet | Konfiguracja podstawowa |