Funkcja dołączenia bibliotek do projektu jest szczególnie przydatna na potrzeby tworzenia kopii zapasowych projektu oraz na potrzeby przesyłania tej kopii do innych osób. Gdy odzyskujemy kopię zapasową projektu, niezbędne jest, by w PG5 były wszystkie biblioteki które zostały użyte w tym projekcie. Jeśli projekt został wykonany z wykorzystaniem wyłącznie bibliotek standardowych dostępnych razem z PG5, to nie zauważymy tego problemu. Jeśli natomiast wykorzystane zostały biblioteki niestandardowe (wykonane samodzielnie lub zakupione), to te biblioteki będą musiały się również znajdować w docelowej PG5 w której projekt jest odzyskiwany. Sprawia to, że razem z projektem zachodzi konieczność przesłania również wykorzystywanych bibliotek.
PG5 ułatwia ten proces umożliwiając dołączenie bibliotek do kopii projektu. W tym celu należy otworzyć narzędzie Library Manager (z drzewa projektu lub z menu Project):
W oknie Menedżera Bibliotek w górnej części znajduje się lista wszystkich bibliotek zainstalowanych w PG5. W dolnej części natomiast znajduje się lista bibliotek dołączonych do projektu. Aby dołączyć bibliotekę do projektu, najprościej przenieść jej nazwę z górnego do dolnego okna:
Od tego momentu wykonywane kopie zapasowe projektu będą również zawierały biblioteki znajdujące się na liście „Libraries copied to project”.