< Wróć do bazy wiedzy

Biblioteka komunikacyjna ScommDll nie działa z powodu oprogramowania firewall

Nie można połączyć się z PG5 po żadnym kanale komunikacyjnym ze sterownikiem PCD. Niektóre narzędzia typu firewall np. Zone Alarm Security lub Panda blokują funkcjonalność bibliotek SCommDll na komputerze z MS Windows XP.

 

Symptomy
Po uruchomieniu PG5 (i bibliotek SCommDll), komputer nie reaguje na działania użytkownika przez jakieś 40 sekund. Po tym czasie pojawia się komunikat “SCommDll error, Socket not installed or wrong server IP number”.

 

Powód
Programy typu firewall blokują ScommDll (SCommDll.dll komunikuje się z SCommDrv.exe poprzez strumień IP na porcie 7000, który jest blokowany).

 

Rozwiązanie
Jeśli używamy programu Zone Alarm to należy go odinstalować; w większości wypadków deaktywacja nie pomaga. To zjawisko obserwuje się tylko z na Windows XP z ZoneAlarm. Na W2k ScommDll działa również z ZoneAlarm aktywowanym.

 

Wskazówka #1
Wspomniane zjawisko odnosi się także do innych Personal Firewalls (jak np. Desktop Firewalls, Internet Security Suites itp.). Jeśli komunikacja na gniazdach TCP nie działa to należy sprawdzić ustawienia w tych narzędziach (szczególnie ustawienia odnośnie SCommDll i komunikacji na porcie 7000).

 

Wskazówka #2
W większości Personal Firewalls można skonfigurować tak zwane „reguły”, które pozwalają na otwieranie różnych portów wybranym aplikacjom. Tak więc zamiast wyłączać lub odinstalowywać te programy, lepiej jest zdefiniować odpowiednie reguły, które pozwolą SCommDrv na komunikowanie się po porcie 7000.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Zgoda na wykorzystanie plików cookies jest jednoznaczna z zapoznaniem się i przyjęciem treści polityki cookies.
Akceptuję