ControlMaestro od wersji 2013 posiada funkcję umożliwiającą wstawianie do obrazów animacji składających się z plików PNG. Animacja ta powinna być przygotowana w określony sposób:
- wszystkie pliki powinny się znajdować wewnątrz archiwum zip (w jednym pliku zip)
- archiwum zip nie może zawierać hasła zabezpieczającego
- wszystkie pliki powinny mieć ten sam rozmiar
- w archiwum zip nie powinno być żadnych katalogów
- w archiwum zip powinien się znajdować plik konfiguracyjny o nazwie config.xml o (przykładowej) zawartości:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″ ?>
<Animation>
<Default timer=”500″>
<Image filename=”001.png”/>
<Image filename=”002.png”/>
<Image filename=”003.png”/>
</Default>
</Animation>
Możliwe jest kontrolowanie animacji w zależności od wartości bramki. Można używać różnych plików do animacji oraz różnych szybkości animacji. W tym celu należy:
- Zapisać obraz do formatu ASCII (utworzony zostanie plik .ILS),
- Otworzyć utworzony plik w dowolnym edytorze tekstu, wyszukać nazwę wykorzystanego pliku .zip,
- Dopisać po nazwie pliku .zip: “|NAZWA_BRAMKI”, gdzie “NAZWA_BRAMKI” to nazwa bramki użytej do kontroli animacji:
OBJECT SGF 1 {
LAYER=”PODST.” [ <-2560,-9216> <-1078,-7240> ] “.anim4.zip|BRAMKA_TESTOWA”
} - Zaimportować zmodyfikowany plik .ILS do obrazu,
- Umieścić w pliku config.xml konfigurację zawierającą definicję plików i szybkości animacji – zakresy wartości wykorzystanej zmiennej definiowane są wykorzystując parametrów “start” i “end”:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″ ?>
<Animation>
<Default timer=”500″>
<Image filename=”001.png”/>
<Image filename=”002.png”/>
<Image filename=”003.png”/>
</Default>
<Interval start=”10″ end=”19″ timer=”500″>
<Image filename=”004.png”/>
<Image filename=”005.png”/>
<Image filename=”006.png”/>
<Image filename=”007.png”/>
</Interval>
<Interval start=”20″ end=”49″ timer=”300″>
<Image filename=”004.png”/>
<Image filename=”005.png”/>
</Interval>
<Interval start=”50″ end=”100″ timer=”100″>
<Image filename=”004.png”/>
<Image filename=”007.png”/>
</Interval>
</Animation>
W powyższym przykładzie zdefiniowana jest animacja dla zakresów wartości 10-19, 20-49, 50-100. Dla pozostałych wartości wykorzystana zostanie definicja domyślna (Default).
Po dodaniu animacji do obrazu we właściwościach elementu możliwe jest zdefiniowanie koloru przezroczystego obowiązującego dla wszystkich obrazków.
Uwaga: Aby obrazek był przezroczysty również w aplikacji webowej, powinien mieć ustawioną przezroczystość alfa.